Prawo, podatki i urzędy.

Krew, pot i słone łzy.

Liczba pytań: 46533

Liczba odpowiedzi: 236608

(64 odpowiedzi)
gość Pytanie zadaje: gość [22.12.09, 15:32]

Mandat z fotoradaru

Wiedziałam że fotoradar zrobił mi fotkę więc, spojrzałam na licznik i było57 km/godz. po jakimś czasie otrzymałam wezwanie do straży miejskiej oraz zdjęcie mojego auta a u góry widnieje 7 km/godz. Wiem że testowali dwa lub trzy radary bo stały obok siebie. Czy mam jakąś szanse udowodnić że radar źle działał?

Najlepsza odpowiedź
↑ ↓
(76 - 23)
77%
[26.12.09, 09:14]
Jak możesz udowadniać, że radar źle działał skoro z Twojej wypowiedzi wynika. że zarejestrował prawidłowo? Rozumiem, że postanowiłeś kłamać, iśc w zaparte tylko po to by nie zapłacić 50 zł? To takie polskie - "Sąd sądem, a sprawiedliwość musi być po naszej stronie" P.S. Zapomniałeś dodać w swojej wpowiedzi, że niech się lepiej wezmą za łapanie bandytów, a nie czepiają się normalnych ludzi. A no i jeszcze, ze jakby drogi były lepsze to by ludzie jeździli zgodnie z przepisami. A wszystkim "życzliwym" od homologacji, życzę by człowiek, który spowodował wypadek w którym ucierpieliście wkręcał się właśnie w ten sposób. Bardzo wam tego życzę - Człowiek, który mnie potrącił, a jechał pijany, zakwestionował na tej podstawie wskazanie alkomatu i fachowość (sic!) pobrania krwi. Towarzyszył mu w tym uśmiechnięty profesjonalnie adwokat.
gość gość
cytuj link zgłoś

Sortuj wg: najstarszych / najnowszych / najlepszych
Odpowiedzi
↑ ↓
(7 - 19)
27%
[22.12.09, 22:40]
napisz ze wyprzedzałeś i nie zdazyles zwolnic ze to pierwsze twoje wykroczenie (sprawdza) i ci odpuszcza pewnie :)
gość gość
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(19 - 5)
79%
[23.12.09, 16:46]
Jeżeli jechałeś na terenie zabudowanym gdzie prędkość wynosi 50 km/godz. a 7 u góry zdjęcia oznacza, że o 7 km/godz. jechałeś za szybko. A szanse na udowodnienie złego działania radaru są nikłe i szkoda twego czasu i pieniędzy. Wesołych Świąt!
gość Grzechu gość Grzechu
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(11 - 9)
55%
[24.12.09, 03:03]
Po 1 jak masz ograniczenie do 50km/h fotoradary są ustawione od 60km/h -65 km/h wiec jak mogli fote zrobić.po 2 taryfikator przewiduje mandaty po przekroczeniu conajmniej 10km/h(50zł) wiec jaki oni mandat chcą?I o ile się nie myle to straż miejsca ma gówno do gadania w tej kwestii.
Lukacz Lukacz
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(4 - 4)
50%
[24.12.09, 10:52]
mandat jest juz od przekroczenia 1km/h; w tym roku to weszlo...
gość gość
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(0 - 5)
0%
[24.12.09, 20:05]
Nie prawda. Od 5km/h licza. Wczesniej bylo od 10km/h.
gość gość
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(4 - 2)
67%
[24.12.09, 20:11]
Ja też dostalem podobny mandat (76 na 70tce), próbowałem coś walczyć, pisać listy dogadaćsieze Strażą Wiejską i nic to nie dało, musialęm wysupłać całe 50 zł, nie ma zmiłuj :-)
gość gość
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(2 - 4)
33%
[24.12.09, 22:58]
Lukacz
Po 1 jak masz ograniczenie do 50km/h fotoradary są ustawione od 60km/h -65 km/h wiec jak mogli fote zrobić.po 2 taryfikator przewiduje mandaty po przekroczeniu conajmniej 10km/h(50zł) wiec jaki oni mandat chcą?I o ile się nie myle to straż miejsca ma gówno do gadania w tej kwestii.
przekroczenie prędkości już sie liczy do 6kmh, za 1 pkt powyzej juz za 2
gość gość
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(4 - 5)
44%
[25.12.09, 17:39]
Jedyna szansa na anulowanie mandatu, to żądanie przedstawienia przez właściciela fotoradaru świadectwa homologacji. Tam jest napisane, w jakich warunkach go można używać (wszystkie te warunki muszą być spełnione!). Z doświadczenia wiem, że większość tych urządzeń pomiarowych ma N I E A K T U A L N E świadectwa homologacji !
prawnik prawnik
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(17 - 4)
81%
[26.12.09, 01:45]
Pisanie czegokolwiek jest marnowaniem czasu i robieniem z siebie debila. Przekroczyles predkosc dales sie zlapac to plac proste i logiczne inie wiem co tu kminic. Tym bardziej ze do 10km/h masz zasrane 50zł wiec skoro stac cie na samochodi jego utrzymanie 50zł na mandat tez masz. A to ze testowali fotorady miales pecha. Czasam ustawiaja fotoradar na 10km/h i lapia wsyztskoich i wysylaja mandaty za pasy swiatla itp
gość gość
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(5 - 2)
71%
[26.12.09, 08:19]
Na urządzeniach pomiarowych przeważnie są homologacje, ale można się doczepić do urządzeń zasilających, na które to nie ma homologacji a jeśli pójdziesz do instytut miar i wag do powiedzą Ci, że urządzenie zasilające ma istotny wpływ na pomiar i nawet wystawią stosowny kwitek potwierdzający to.
gość gość
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(76 - 23)
77%
[26.12.09, 09:14]
Jak możesz udowadniać, że radar źle działał skoro z Twojej wypowiedzi wynika. że zarejestrował prawidłowo? Rozumiem, że postanowiłeś kłamać, iśc w zaparte tylko po to by nie zapłacić 50 zł? To takie polskie - "Sąd sądem, a sprawiedliwość musi być po naszej stronie" P.S. Zapomniałeś dodać w swojej wpowiedzi, że niech się lepiej wezmą za łapanie bandytów, a nie czepiają się normalnych ludzi. A no i jeszcze, ze jakby drogi były lepsze to by ludzie jeździli zgodnie z przepisami. A wszystkim "życzliwym" od homologacji, życzę by człowiek, który spowodował wypadek w którym ucierpieliście wkręcał się właśnie w ten sposób. Bardzo wam tego życzę - Człowiek, który mnie potrącił, a jechał pijany, zakwestionował na tej podstawie wskazanie alkomatu i fachowość (sic!) pobrania krwi. Towarzyszył mu w tym uśmiechnięty profesjonalnie adwokat.
gość gość
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(2 - 9)
18%
[26.12.09, 13:26]
co wy wszyscy gadacie rady są tak ustawione że robią fotkę dopiero po przekroczeniu jakiejś tam niedużej prędkości, zależy od tego jak jest dany radar skalibrowany
gość gość
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(3 - 3)
50%
[26.12.09, 14:28]
PANOWIE A JA WAM MOWIE ZEBY NIE PLACIC TO TRZEBA PRZEPISOWO JEZDZIC A W TYM KRAJU JEST TO NIE MOZLIWE JAK I W INNYCH TEZ ALE WIERZCIE NA SLOWO PRZYK -NIEMCY TAM NIE WIDAC LAPI DUCHUPOW ZEBY STALI NA DRODZE I ZARABIALI W TEN SPOSOB NA PENSJE ALE JAK ZROBISZ WYPADEK LUB STLUCZKE TO MASZ PRZERYPANE - WIEC TAM SIE JEZDZI UWAZNIEJ CO NIE ZNACZY BEZPIECZNIEJ
gość gość
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(1 - 2)
33%
[26.12.09, 14:31]
PANOWIE A JA WAM MOWIE ZEBY NIE PLACIC TO TRZEBA PRZEPISOWO JEZDZIC A W TYM KRAJU JEST TO NIE MOZLIWE JAK I W INNYCH TEZ ALE WIERZCIE NA SLOWO PRZYK -NIEMCY TAM NIE WIDAC LAPI DUCHUW ZEBY STALI NA DRODZE I ZARABIALI W TEN SPOSOB NA PENSJE ALE JAK ZROBISZ WYPADEK LUB STLUCZKE TO MASZ PRZERYPANE - WIEC TAM SIE JEZDZI UWAZNIEJ CO NIE ZNACZY BEZPIECZNIEJ
gość gość
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(2 - 5)
29%
[26.12.09, 17:13]
ja proponuje jeździć szybciej po wyżej 300km/h radar nie zdąży zrobić zdjęcia będzie widać mniej więcej od połowy auto wiem bo mam taką fote i wszystko było by ok ale za radarem był patrol przyroda 1000zl + punkty z punktów zeszli bo było by po prawku i ja tam nie marudziłem ps. informacja dla zainteresowanych jechałem vette. c5
gość gość
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(2 - 7)
22%
[26.12.09, 17:30]
polska to głupi kraj to znaczy nie kraj jest mondry az za mądry bo w zadzie sa poslowie po podstawówce ustawiaja prawo pod siebie dlaczego nie mozna ustanowic jednego prawa tylko one sie zmienia co chwile i jeden paragraf zaprzecza drugiemu wogóle jakas blazenada niema nic jasnego płacimy kolosalne pieniadze za benzyne w której jest podatek drogowy a ja w zeszlym miesiacu na drodze gdansk zukowo koło lotniska urwalem robie wachacz po wpadnieciu w dziure to jakas paranoja po niektórych polnych w niemczech jezdzi sie lepiej niz po naszych autostradach albo glównych drogach a znaków z ograniczeniami jest tyle ze glowa boli i tak ich nikt nie przestrzega a najgorsze sa progi zwalniajace wtrójmiescie jest ich od zatrzesienia a jansmieszniejsze jest to ze na niektórych drogach nieda sie jechac szyybciej niz 20 bo tyle dziur to nadodatek tego zeby smieszniej było prug zwalniajacy jest tak wysoki ze jak sie nie rozpedzisz to wisisz na podwoziu jakaś masakra dlatego nie daja nam gwarancji na amortyzatory w tym kraju
gość gość
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(3 - 0)
100%
[26.12.09, 18:25]
Można wyjść z dwóch pozycji. Po pierwsze PN mówi prawdopodobne trzeba sprawdzić, że licznik samochodu przy szybkości 50 km/godz może się pomylić o 7 km/odz. po drugie klasa dokładności fotoradaru to około 5% co przy szybkości 50 km/godz daje 2,5 km. Stąd prawdopodobnie policja nie tylko w polsce ustawia fotoradary na szybkość 10 km/godz większą od wskazanej. Pozdrawiam.
gość gość
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(0 - 0)
0%
[26.12.09, 18:32]
w korkach i tak radar jest bezużyteczny, a w trasie to tylko super narzedzie dla budżetu gmin bo co parę kilometrów wieś (parę domów) i ograniczenie jak w filmie "miś"
gość gość
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(4 - 2)
67%
[26.12.09, 18:52]
ja robię w ten sposób ,że jak mi fotoradar mobilny cyknie fotkę to zatrzymuje się wyciągam aparat i robię zdjęcie jemu z kilku stron z datą i godziną Chodzi o to ,że radar żeby działał prawidłowo musi być ustawiony w odpowiednich warunkach to trudna sztuka - jak przychodzi ich fotka z powiadomieniem to odsyłam im ich ksero ze swoim ksero i zarzucam błąd proszę o oryginał foto a nie o obrobiony świstek i proszę o skierowanie sprawy do sądu. Jeszcze ani razu nie skierowali Jak mnie łapie radiowóz z fotoradarem to zanim mi odtworzy przebieg to włączam kamerę i rejestruję to co ma na ekranie , z reguły on nie zachowuje cały czas jednakowej odległości która jest niezbędna bo to jego szybkość pokazuje rejestrator a nie moją , jak to stwierdzę to proponuję facetowi rozstanie się w przyjaźni ale nie powiadamiam go z jakiego powodu. Gość z reguły sprawę oddaje do sądu a w sadzie to ja przedstawiam swój film jeszcze przed rozprawą bo mam prawo wglądu do akt i przedstawienia własnych dowodów najpóźniej na pierwszej rozprawie. Ale raz tylko przegrałem sprawę i to mi Sąd zmniejszył mandat do 50 zł
tadeusz542 tadeusz542
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(0 - 8)
0%
[26.12.09, 19:23]
Lukacz
Po 1 jak masz ograniczenie do 50km/h fotoradary są ustawione od 60km/h -65 km/h wiec jak mogli fote zrobić.po 2 taryfikator przewiduje mandaty po przekroczeniu conajmniej 10km/h(50zł) wiec jaki oni mandat chcą?I o ile się nie myle to straż miejsca ma gówno do gadania w tej kwestii.
gość gość
cytuj link zgłoś
Dodaj odpowiedź
 > Zaloguj się
Dodaj słowa kluczowe i zdjęcia
Odpowiedzi udzielają internauci, nie są one wypowiedziami ekspertów serwisu PrawoSOS.pl.