Prawo, podatki i urzędy.

Krew, pot i słone łzy.

Liczba pytań: 46533

Liczba odpowiedzi: 236608

(35 odpowiedzi)
Ali z Bali Pytanie zadaje: Ali z Bali [01.12.10, 14:28]

Reklamacja obuwia - odrzucona,chce sie odwołać - JAK??

witam,
odrzucono moją reklamację w sprawie popsutego obuwia.
Buty to kozaki na płaskiej podeszwie wykonane z eko zamszu. Kupiłam je w ub roku, do tej pory odkleiła się podeszwa a warstwa wierzchnia zamszu odeszła od wewnętrznej i popękała od strony podeszwy.
Nie zgodziłam się na naprawe bo te buty były w istnej rozsypce, nie wiem jakim trzeba być artystą, zeby je naprawić!Poprosiłam o zwrot kasy lub mozliwość wymiany na inne.

chciałabym się skutecznie odwołac od tej decyzji - buty kupiłam w dużej sici sklepów obuwniczych, gwarancja 2 lata. Poniżej opinia rzeczoznawcy:
"W związku z brakiem zgody na usunięcie wady uniemożliwia to sklepowi pozytywne rozpatrzenie reklamacji.
Jednocześnie ustalam, że uszkodzenie materiału wierzchniego jest wadą mechaniczną. Uszkodzenie warstwy wierzchniej powstało z winy użytkownika i jest skutkiem ocierania się jednej pary o druga (!!!!!) na skutek indywidualnych cech użytkownika (sposób chodu) oraz otarciami o ciała obce (np chodnik). Nie jest to wada materiału czy też konstrukcyjna.

No ludzie!!! Musiałabym mieć skrzywienie stóp i czołgać się po chodniku!!
straszny absurd ale jak skutecznie odwołac sie od tej decyzji???

Najlepsza odpowiedź
↑ ↓
(17 - 5)
77%
[01.12.10, 14:36]
gwarancja obejmuje 2 lata uzytkowania, nie istotne czy w nich chodziłam cały rok czy 2 miesiace. Moim prawem jest możliwość zwrotu obuwia jeśli jest wadliwe.
Ali z Bali Ali z Bali
cytuj link zgłoś

Sortuj wg: najstarszych / najnowszych / najlepszych
Odpowiedzi
↑ ↓
(1 - 0)
100%
[07.12.10, 22:13]
gość
NAJGORSZY SMIEC TO CCC tam cos oddać do reklamacji .. i ten ich ukryty w magazynie rzeczoznawca PORAZKA DLA WLASCICIELA !!!!!!!!! Tak jest w ELBLĄGU !!!! Centrum Handlowe OGRODY
Zgadzam się kupiłem w CCC buty specjalnie na wesele, po całej uroczystości zauważyłem że buty strasznie się pościerały (wzdłuż całej podeszwy na wysokości ok.3-4 cm. Rzeczoznawca stwierdził, że były źle konserwowane. Na jakiej podstawie tak stwierdził? Buty były założone tylko raz, specjalnie na wesele. Czyli miałem wypastować nowe buty przed zabawą. To jakaś kpina
zły zły
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(0 - 0)
0%
[07.12.10, 22:28]
po za tym czy nie uważacie że praca rzeczoznawcy zajmującego się obuwiem jest trochę frustrująca? nie wiem, czy chciałabym oglądać z każdej strony niejednokrotnie śmierdzące, rozwalone buciory...
gość gość
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(0 - 0)
0%
[22.01.11, 16:58]
gość
gość
Ali z Bali
ok, ale czy jest jakaś możliwość skutecznego odwołania sie od decyzji rzeczoznawcy???
Opinia sklepowego rzeczoznawcy nie jest dla konsumenta wiążąca - wiążąca jest decyzja sprzedawcy. Jeśli konsument się z nią nie zgadza może próbować od umowy odstąpić i dochodzić przed sądem zwrotu zapłaconej ceny, albo poprosić o mediację rzecznika praw konsumentów lub jedną z organizacji konsumenckich.
Jeśli chodzi o reklamację to jest prosta sprawa. W każdym pudełku z butami jest karteczka na jakiej podstawie zostanie uwzględniona reklamacja. Najczęściej musi byc wada wykryta przy zakupie lub w domu np. źle wszyty zamek, poprute - NIENOSZONE BUTY. Jeśli na wierzchniej stronie tzn. na górze buta są pęknięcia lub przetarcia świadczy to o złym przechowywaniu lub konserwacji obuwia lub o nie właściwym użytkowaniu tego obuwia. Można się odwoływac i pisac kolejne reklamacje, ale przy pierwszej reklamacji ktora zostaje poprawnie przyjęta i rozpatrzona dostaje sie pare butow zamienna czyli nowa taka sama pare ze sklepu. Jesli ich nie ma to w tej samej cenie masz prawo wybrac nowe buty jesli takie przepisy ma dany sklep. Jeśli chodzi o zwrot to moze byc problem, bo nie ma prawa ktore zobowiazuje sprzedawcow oraz wlascicieli sklepow do przyjecia zwrotu. Teraz przyjecie zwrotu to dobra wola wlasciciela. Poza tym jesli ktos kupuje buty o musi je dobrze zmierzyc i przegladnac bo nie moze zwrocic pozniej butow, bo 'byly niewygodne', bo 'mnie obcieraja' itp.
Dodam, że Rzecznik Praw Konsumenta nawet powie ci ze zwrot to dobra wola wlasciciela sklepu, poza tym jesli zle uzywasz obuwia typu nie przestrzegasz danych konserwacji jak to opisal producent nie masz prawa sie ubiegac o nic jesli zostanie odrzucona twoja reklamacja. Przykład kiedy pracowalam w sklepie obuwniczym, na poczatku stycznia pewna mloda pani kupila u nas sliczne bezowe buty na szpileczce, na które gwarancja byla pol roku, po 2 tygodniach przyszla z obdartymi "noskami" i powiedziala ze ona chce reklamacje bo to jest wada mechaniczna od producenta i ze ona normalnie chodzila, feler jeden w tym ze widoczne bylo zadarcie dosyc konkretne i jakby po pijaku nie mogla trafic na kraweznik tylko o niego obcierala. I co teraz? reklamacja 2 razy odrzucona, babka sie poplula i wyszla no i na tym koniec sprawy. jesli sprzedawca odsyla gdzie indziej buty do reklamacji to on jest tylko posrednikiem a nie osoba odpowiedzialna i to nie jego decyzja jest wiazaca tylko rzeczoznawcy ktory przyjmuje buty do reklamacji lub nie.
gość gość
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(0 - 0)
0%
[20.03.11, 15:10]
gość
gość
gość
Ali z Bali
ok, ale czy jest jakaś możliwość skutecznego odwołania sie od decyzji rzeczoznawcy???
Opinia sklepowego rzeczoznawcy nie jest dla konsumenta wiążąca - wiążąca jest decyzja sprzedawcy. Jeśli konsument się z nią nie zgadza może próbować od umowy odstąpić i dochodzić przed sądem zwrotu zapłaconej ceny, albo poprosić o mediację rzecznika praw konsumentów lub jedną z organizacji konsumenckich.
Jeśli chodzi o reklamację to jest prosta sprawa. W każdym pudełku z butami jest karteczka na jakiej podstawie zostanie uwzględniona reklamacja.Najczęściej musi byc wada wykryta przy zakupie lub w domu np. źle wszyty zamek, poprute - NIENOSZONE BUTY. Jeśli na wierzchniej stronie tzn. na górze buta są pęknięcia lub przetarcia świadczy to o złym przechowywaniu lub konserwacji obuwia lub o nie właściwym użytkowaniu tego obuwia. Można się odwoływac i pisac kolejne reklamacje, ale przy pierwszej reklamacji ktora zostaje poprawnie przyjęta i rozpatrzona dostaje sie pare butow zamienna czyli nowa taka sama pare ze sklepu. Jesli ich nie ma to w tej samej cenie masz prawo wybrac nowe buty jesli takie przepisy ma dany sklep. Jeśli chodzi o zwrot to moze byc problem, bo nie ma prawa ktore zobowiazuje sprzedawcow oraz wlascicieli sklepow do przyjecia zwrotu. Teraz przyjecie zwrotu to dobra wola wlasciciela. Poza tym jesli ktos kupuje buty o musi je dobrze zmierzyc i przegladnac bo nie moze zwrocic pozniej butow, bo 'byly niewygodne', bo 'mnie obcieraja' itp.
Dodam, że Rzecznik Praw Konsumenta nawet powie ci ze zwrot to dobra wola wlasciciela sklepu, poza tym jesli zle uzywasz obuwia typu nie przestrzegasz danych konserwacji jak to opisal producent nie masz prawa sie ubiegac o nic jesli zostanie odrzucona twoja reklamacja. Przykład kiedy pracowalam w sklepie obuwniczym, na poczatku stycznia pewna mloda pani kupila u nas sliczne bezowe buty na szpileczce, na które gwarancja byla pol roku, po 2 tygodniach przyszla z obdartymi "noskami" i powiedziala ze ona chce reklamacje bo to jest wada mechaniczna od producenta i ze ona normalnie chodzila, feler jeden w tym ze widoczne bylo zadarcie dosyc konkretne i jakby po pijaku nie mogla trafic na kraweznik tylko o niego obcierala. I co teraz? reklamacja 2 razy odrzucona, babka sie poplula i wyszla no i na tym koniec sprawy. jesli sprzedawca odsyla gdzie indziej buty do reklamacji to on jest tylko posrednikiem a nie osoba odpowiedzialna i to nie jego decyzja jest wiazaca tylko rzeczoznawcy ktory przyjmuje buty do reklamacji lub nie.
gość gość
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(1 - 0)
100%
[31.03.11, 21:06]
yeraz i ja przekonałam się ,że w ccc w Ogrodach nie załatwia się pozytywnie reklamacji. W butach tam kupionych należy chodzić w dni słoneczne, kiedy nie ma śniegu i deszczu. Należy je konserwować według zasad, które dostałam dopiero po odwołaniu reklamacji. Do tego napisane czcionką ----chyba 2. Nie odczyta tego nawet żaden sokoli wzrok. Na wyposażeniu powinna być też lupa.. Od tej pory będę omijać szerokim łukiem te sklepy i innym też to polecam. Nigdy żadnych zakupów w ccc, choćby za złotówkę. Szkoda zdrowia. To sobiepaństwo niech samo kupuje swoje obrzydliwe buty
gość gość
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(0 - 5)
0%
[15.11.11, 13:04]
śmieszą mnie wpisy na temat ccc mam ich kozaki 3 sezony w nich chodziłam i nawet śmieję się ze mogły by sie już rozwalić Odpowiednie pielęgnowanie obuwia zimowego to podstawa impregnat i dobra pasta Byłam raz u koleżanki i zobaczyłam jakie ludzie oddają buty do reklamacji to się załamałam pełno błota na podeszwach sory ale to chyba przesada Rzeczoznawca podpisuje sie pod swoja decyzja
gość gość
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(1 - 1)
50%
[29.03.12, 19:23]
no to się nieźle mylicie na każdy towar w unij europejskiej jest24 m-ce gwarancji nawet jeżeli jest to chińska zabawka za 5 pln a producent może sobie pisać 3m-ce 6m-cy itd. Jak myślicie inaczej to spytajcie rzecznika praw konsumenta ja właśnie reklamuje dwie pary butów w znanej sieci i nie odpuszczę życzę powodzenia w reklamacjach jak im odpuścicie to się będą cieszyć i miliony liczyć a wy będziecie nowe kupować.
gość gość
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(0 - 0)
0%
[03.04.12, 23:51]
To jeżeli tak jest to na jaką podstawę prawną można się powołać pisząc odwołanie od odrzuconej reklamacji proszę o odpowiedż
gość
no to się nieźle mylicie na każdy towar w unij europejskiej jest24 m-ce gwarancji nawet jeżeli jest to chińska zabawka za 5 pln a producent może sobie pisać 3m-ce 6m-cy itd. Jak myślicie inaczej to spytajcie rzecznika praw konsumenta ja właśnie reklamuje dwie pary butów w znanej sieci i nie odpuszczę życzę powodzenia w reklamacjach jak im odpuścicie to się będą cieszyć i miliony liczyć a wy będziecie nowe kupować.
gość gość
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(1 - 0)
100%
[05.04.12, 11:14]
Witam! Pięć miesięcy temu kupiłam buty zimowe z znanym sklepie obuwniczym CCC . Po trzech miesiącach zaczęły się rozklejać... oddałam je do reklamacji i po 2 tyg. przyszła decyzja,że reklamacja jest niezasadna, ponieważ chodziłam w tych butach po wilgotnej nawierzchni...nie rozumiem wyniku tej decyzji, bo jak wiemy w porze zimowej jest mookro...w z tego wynika, że kupując buty w tym sklepie mozna chodzić w nich jedynie po pokoju. Jak mogę odwołac się od tej decyzji??? Prosze o pomoc
gość gość
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(1 - 0)
100%
[16.05.12, 09:44]
Chciałabym wszystkich ostrzec przed zakupem w sklepie CCC. Kupiłam ostatnio sandały (Clara Barson), które po 20 minutach zafarbowały mi całe stopy! CCC reklamacji na farbowanie nie uwzględnia (i nie tylko na farbowanie - wogóle nie uwzględnia), gdyż w dołączonej drobnym druczkiem do butów (czyt. chłamu) karteczki napisali m.in. że "należy mieć świadomość ewentualnych zabrudzeń" i wiele innych rzeczy wykluczajacych praktycznie wszystko - nic nie można zareklamować. Reklamacji składanych w salonie nawet nie przesyłają dalej - na zapleczu przybijają pieczątke i wpisują: reklamacja odrzucona. Pozostają tylko przepychanki między nimi a rzecznikiem praw konsumenta.
gość gość
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(0 - 0)
0%
[17.05.12, 14:57]
gość
śmieszą mnie wpisy na temat ccc mam ich kozaki 3 sezony w nich chodziłam i nawet śmieję się ze mogły by sie już rozwalić Odpowiednie pielęgnowanie obuwia zimowego to podstawa impregnat i dobra pasta Byłam raz u koleżanki i zobaczyłam jakie ludzie oddają buty do reklamacji to się załamałam pełno błota na podeszwach sory ale to chyba przesada Rzeczoznawca podpisuje sie pod swoja decyzja
gość gość
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(1 - 0)
100%
[17.05.12, 14:58]
CCC. BYTY ROZWALIŁY SIE PO 20 MIN. GWARANCJA ODRZUCONA. CO ROBIĆ???
gość gość
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(1 - 0)
100%
[30.01.13, 21:45]
Forumowicze! Mam ten sam problem, od zimowych butów odkleiła się podeszwa, a w rozpatrzeniu reklamacji napisano, że to wina niewłaściwego użytkowania i niesystematycznego konserwowania, a nawet zaniedbania z mojej strony. Zdecydowałam, że nie odpuszczę tematu. Znam dobrze Ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i radze sie na nią powoływać, zamiast na gwarancję producenta, bo ta nigdy nie jest korzystna dla konsumenta. Po odebraniu negatywnej decyzji reklamacyjnej rozpoczełam dyskuje z kierowniczka ze skoro powoluja sie na ustawe to powinni dotrzymywac wszystkich jej postanowien, a te stanowia ze produkt ma byc zdatny do uzytku przez okres 2 lat. A ona wyskoczyła do mnie z tekstem: "A kto chodzi w butach przez 2 lata?!". Sprawe skierowałam dzis do inspekcji handlowej. Dosłowne chamstwo i bezprawie
gość gość
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(0 - 1)
0%
[27.05.13, 18:53]
Witam, weszłam na tę stronę bo szukam wsparcia. Kupiłam buty Nike w ,,Deuchmanie". Zawsze uważałam, że ten sklep za solidny i uczciwy. Niestety okazało się, że jest jak w każdym polskim sklepie a może nawet gorzej. U ,,chińczyka" mówią uczciwie -gwarancja 3-6 m-cy. A w sklepach firmowych dają 24 m-ce gwarancji, ale co z tego jeżeli po paru miesiącach buty nie nadają się do użytku i nie można ich reklamować. Po odrzuceniu mojej reklamacji /uzasadnienie: za dużo starte podeszwy!!! Czy ja kupuję buty, żeby na nie patrzeć????/ robię im złą opinię wszędzie gdzie tylko mogę!!! Działa!!!
gość gość
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(0 - 0)
0%
[03.07.14, 12:15]
No istny kretyn.

gość
Z tego opisu wynika raczej, że nie obuwie jest wadliwe, a było wadliwie użytkowane. Gdyby było wadliwe, raczej zniszczyłoby się wcześniej. A to, co opisujesz, to po prostu zniszczenie na skutek użytkowania - w końcu chodzisz w nich (zapewne z przerwą na lato) od ubiegłego roku, przy naszej pogodzie niewiele trzeba, by zamsz się zniszczył, a klej puścił.
gość gość
cytuj link zgłoś
Dodaj odpowiedź
 > Zaloguj się
Dodaj słowa kluczowe i zdjęcia
Odpowiedzi udzielają internauci, nie są one wypowiedziami ekspertów serwisu PrawoSOS.pl.