Prawo, podatki i urzędy.

Krew, pot i słone łzy.

Liczba pytań: 46533

Liczba odpowiedzi: 236608

(2 odpowiedzi)
Tomek Pytanie zadaje: Tomek [25.02.09, 13:09]

Laptop, gwarancja a upadłość firmy

Witam, jestem posiadaczem laptopa MAXDATA. Ta firma miała podpisana umowę na serwisowanie jej laptopów w firmie: RAM serwis. Zakupiony laptop był wadliwy, często go odsyłałem do serwisu celem naprawy, tam niestety obsługa była bardzo kiepska i czasem go nawet psuli. MAXDATA zdecydowała że wymienią mi przez RAM serwis laptopa na nowego, oczywiście z nową gwarancja. W karcie gwarancyjnej widnieje w pozycji podpis/pieczątka sprzedawcy pieczątka RAM SERWISU. W między czasie firma MAXDATA upadła a ja chciałem odesłać laptop do naprawy, ponieważ znów zaczął się psuć :/ Odpisali mi że nie są sprzedawcą tego laptopa i nie naprawą mi go. Co mam zrobić? Przecież w karcie gwarancyjnej widnieją jako sprzedawcy. Bo to od nich dostałem tego laptopa powymianie, Proszę o pomoc!

Najlepsza odpowiedź
↑ ↓
(4 - 2)
67%
[25.02.09, 20:30]
Na sprzedawcy ciąży szczególny rodzaj odpowiedzialności wobec kupującego. Jest to odpowiedzialność za jakość i stan prawny sprzedanej rzeczy. Kodeks cywilny nazywa ją rękojmią za wady fizyczne i prawne rzeczy. W związku z powyższym jeśli RAM SERWIS nie poczuwa się do odpowiedzialności to w takim wypadku masz prawo odstąpić od umowy kupna - sprzedaży i żądać zwrotu kosztów wartości laptopa. Proponuję na początek przedłożyć serwisowi wezwanie do zapłaty, które będzie niezbędne do przeprowadzenia postępowania sądowego. Następnie skierować sprawę do sądu. Może samodzielnie nie poradzić sobie z taką sprawą, więc proponuję udać się do prawnika celem przygotowania stosownego pozwu do sądu przeciwko RAM SERWIS,
Karina   Karina
cytuj link zgłoś

Sortuj wg: najstarszych / najnowszych / najlepszych
Odpowiedzi
↑ ↓
(4 - 2)
67%
[25.02.09, 20:30]
Na sprzedawcy ciąży szczególny rodzaj odpowiedzialności wobec kupującego. Jest to odpowiedzialność za jakość i stan prawny sprzedanej rzeczy. Kodeks cywilny nazywa ją rękojmią za wady fizyczne i prawne rzeczy. W związku z powyższym jeśli RAM SERWIS nie poczuwa się do odpowiedzialności to w takim wypadku masz prawo odstąpić od umowy kupna - sprzedaży i żądać zwrotu kosztów wartości laptopa. Proponuję na początek przedłożyć serwisowi wezwanie do zapłaty, które będzie niezbędne do przeprowadzenia postępowania sądowego. Następnie skierować sprawę do sądu. Może samodzielnie nie poradzić sobie z taką sprawą, więc proponuję udać się do prawnika celem przygotowania stosownego pozwu do sądu przeciwko RAM SERWIS,
Karina   Karina
cytuj link zgłoś
↑ ↓
(1 - 0)
100%
[06.05.09, 10:48]
Odpowiedź kariny jest całkowicie błędna. Sprzedawcą jest MAX Data a nie Ram Serwis. Fakt, że wbili gdzieś pieczątkę nic nie znaczy. Sprzedaży dokonała MAX Data i jej wpłacono pieniądze. Ram serwis przybijając pieczątkę działał więc w imieniu Max Daty (to z nią mają umowę a nie z klientem). Żaden sąd nie potraktuje tego jak udzielenie gwarancji przez Ram Serwis - gwarancji udziela bowiem albo sprzedawca albo producent, a Ram Serwis nie jest ani jednym, ani drugim. Wszelkie roszczenia skierować trzeba więc do Max Daty co oznacza jednak w praktyce nie pozew do sądu, ale zgłoszenie wierzytelności do syndyka masy upadłości.
gość gość
cytuj link zgłoś
Dodaj odpowiedź
 > Zaloguj się
Dodaj słowa kluczowe i zdjęcia
Odpowiedzi udzielają internauci, nie są one wypowiedziami ekspertów serwisu PrawoSOS.pl.